معرفی چهار عامل تاثیرگذار بر قیمت بنرهای چاپی

4 عامل تاثیر گذار در تعیین قیمت بنر چاپی


قیمت پ چگونه تعیین می شود؟

در این نوشته عوامل تاثیرگذار بر قیمت بنرهای چاپی را برمی شماریم. در صورتی که قصد سفارش بنر دارید و بین قیمت های مختلف از چاپخانه های گوناگون سردرگم شده اید، مطالعه این نوشته به شما کمک می کند تا دریابید قیمت یک بنر به طور دقیق تحت تاثیر چه مولفه هایی تغییر می کند و کدام عوامل به صورت واقعی، تاثیرگذار و قابل توجه بر کیفیت نهایی بنرهای چاپی اثرگذاری دارند. 
به این مقاله نگاهی بیندازید :

استیکر چیست ؟ 

مهم ترین عوامل تعیین قیمت بنر

بنرها چاپ هایی هستند که به دلیل محبوبیت بالا، انواع گسترده ای دارند. از جنس بنر (ایرانی، کره ای، چینی و غیره) گرفته تا شکلی که چاپ می شود (بنرهای ساده، بنرهای مخصوص استند، 

رول آپ، 

پاپ آپ،

استیکر و غیره) و محلی که مورد استفاده قرار می گیرد، همه و همه عواملی هستند تاثیرگذار بر قیمت نهایی. هرچند که بازار ایران از فضای مارکت جهانی دور افتاده است، اما مرور جدول زیر نشان می دهد که مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت بنرها عبارتند از جنس و اندازه. در بخش بعدی دقیق تر به این مساله پرداخته ایم.  

عوامل تعیین کننده قیمت بنر

 


چهار عامل تاثیرگذار برقیمت بنرهای چاپی

پس از عبور از مقدمات، زمان آن است که به طور دقیق و مشخص عوامل تاثیرگذار بر قیمت

 بنرهای چاپی را مشخص کنیم.

عوامل تعیین کننده قیمت بنر

 


عامل اول؛ جنس بنر

جنس بنرهای چاپی


جنس بنر تعیین کننده اصلی قیمت آن خواهد بود. بنرها در انواع ساده با انس و ضخامت های مختلف و البته در قامت فلکسی با درصد خلوص مختلف ارائه می شوند. در انواع ساده، هرچه انس بیشتر باشد قیمت بالاتر می رود و در انواع فلکسی، 
PVC یا PE بودن به علاوه نوع روکش مورد استفاده بر قیمت اثرگذاری دارد. به صورت چکیده می توان اینگونه گفت که برای مصارف روزمره و موقتی می توان از بنرهای ساده بهره گرفت اما برای دریافت عمر و عملکرد بیشتر باید از بنرهای ساده با انس بالا استفاده کرد. در نهایت اگر حضور روکش روی بنر و توانایی عبور نور اهمیت داشته باشید، باید سراغ فلکسی رفت. این اولویت به ترتیب تعیین کننده مبلغ بنر خواهد بود. در سه بند زیر بنرها را طبق جنس، از ارزان به گران لیست کرده ایم:

  • بنرهای ساده با انس پایین (ارزان و اقتصادی)؛
  • بنرهای ساده با انس بالا (معمولی)؛
  • بنرهای فلکسی (گران ترین نوع بنر).

عامل دوم؛ ابعاد بنر

ابعاد بنرهای چاپی


ابعاد یا سایز بنر عامل اثرگذار دوم است. به طور عمومی، هرچه بنر بزرگتر انتخاب شود، قیمت بنر نهایی گران تر خواهد بود و هر چه بنر کوچک تر باشد، ارزان تر ارائه خواهد شد. جدای از این مساله، بنرهایی که در قالب های معمولی قرار می گیرند ارزان و اقتصادی تر از بنرهایی هستند که سایزهای سفارشی می طلبند. 

عامل سوم؛ چاپخانه

دستگاه و رنگی که چاپخانه برای ارائه بنر ارائه می دهد، عامل تاثیرگذار مهمی است. ممکن است دو چاپخانه از یک جنس بنر استفاده کنند و هر دو یک ابعاد را دریافت کرده باشند، اما یکی از دستگاه های پیشرفته و رنگ های مرغوب بهره بگیرد و دیگری از جنس های درجه چندم استفاده کند. پر واضح است که محصول و خروجی چاپخانه ای که قوی کار می کند با کیفیت بالا و قیمتی گران تر عرضه خواهد شد. 

عامل چهارم؛ زمان

به دلیل مشغله بالای کاری، چاپخانه ها هر سفارش را در مدت زمانی بین سه الی پنج روز ارائه می دهند. زمانی که شما سفارش خود را در مدت زمانی سریع تر از این بخواهید، چاپخانه باید اپراتورهای خود را جمع آوری کرده و مجموعه ای از آن ها را برای سفارش شما مامورکند. در این شرایط به طور عمومی قیمت سفارش تا بیست و پنج درصد افزایش خواهد داشت. 

جمع بندی نهایی

در این نوشته مشخص شد که جنس، سایز، چاپخانه و زمان مورد نظر برای چاپ بنر، عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت نهایی هستند. در  صورتی که نوشته های بالا آن طور که باید پاسخگوی سوالات ذهنی شما نبوده است، کارشناسان ما در 

چاپ کوثر آمادگی دارند تا به صورت اختصاصی به دلمشغولی های شما پاسخ دهند. هرچه زودتر با ما 

تماس بگیرید.


مشخصات

آخرین جستجو ها