زمانی که پای تبلیغ، مارکتینگ و برندینگ یک کسب و کار به میان می آید، انتخاب اول بنر خواهد بود. این انتخاب دلیل ساده ای دارد و آن، اثربخشی فوق العاده بنر علی رغم هزینه پایین چاپ آن است. به جز این، می توان بنر را طراحی کرد و علاوه بر چاپ، نسخه الکترونیک آن را روی سایت و شبکه های مجازی قرار داد. در این نوشته، مجموعه نکاتی را ارائه می دهیم که به عنوان اصول کلیدی طراحی بنر شناخته می شوند. در صورتی که قصد دارید برای کسب و کار خود یک بنر درجه یک طراحی کنید، مطالعه این مقاله تا انتها کمک شایانی خواهد بود.
زمانی که قصد دارید بنر را چاپ کنید، پیش از هر چیز باید محل مورد نیاز خود را بازدید کرده و متناسب با شرایط، در قالب و مقیاسی مشخص کار را پیش ببرید. اما به هنگام طراحی دیجیتال، مجموعه ابعادی شاخص وجود دارد که به طور عمده از آن ها استفاده می شود. شناخت این ابعاد به شما کمک می کند که نمایش نهایی بنر زیبا و دلپذیر باشد و تاثیرگذاری کار تا حد امکان بالا ارزیابی شود.
این ابعاد عبارتند از:
بنر شما زمانی بازخوردی مناسب دارد که در مقابل دید عموم قرار گیرد. در نتیجه، چه در فضای مجازی و چه در واقعیت فیزیکی، بهترین مکان ممکن را برای بنر خود در نظر بگیرید.
در صفحه طراحی بنر، اعضای مختلفی حضور دارند. شما به عنوان طراح باید سلسله مراتب موجود در بنر را رعایت کنید و هر یک از اجزا را به ترتیب اهمیت در محل مخصوص خود، با حجم و اندازه مناسب جایگذاری کنید. این اجزا به شکل عمومی عبارتند از:
طراحی بنرشما نمره قبولی می گیرد اگر در عین زیبایی و حضور المان های مختلف، ساده باشد و چشم را خسته نکند. به خاطر داشته باشید که افراد بیش از چند ثانیه به بنر شما نگاه نمی کنند، در نتیجه تا حد امکان ساده و کاربردی طراحی کنید.
در صورتی که قصد دارید بنر خود را به صورت مجازی انتشار دهید، روی آن کلید یا لینک قرار دهید تا فرد با یک کلیک به سایت شما راه پیدا کند. حضور این المان روی بنرهای چاپی میسر نیست، اما اگر بنر خود را هم به صورت مجازی و هم به صورت چاپی منتشر کنید، این نقص به صورت خودکار از بین خواهد رفت.
چشم و ذهن مردم به طور طبیعی درون یک قاب را مشاهده می کند و به فضای مشخص یک فریم توجه می کند. در نتیجه محتوای خود را درون قاب قرار دهید و از دریچه یک فریم مشخص با چشم مخاطب سخن بگویید. چکیده این مطلب می شود اینکه طراحی بنر باید از یک نظم مشخص پیروی کند.
هرچند که فونت و نوشته شما باید زیبا باشد، اما این امر نباید خوانایی و واضح بودن نوشته را خدشه دار کند. در نتیجه، تا جایی که امکان دارد از فونت های خوانا استفاده کنید و پیش از انتشار، نظر چند نفر را درباره چند و چون نوشته جویا شوید.
در صورتی که بنر خود را به صورت دیجیتالی منتشر می کنید، بهره گیری از انیمیشن یا گیف می تواند کمک شایانی به خلق جذابیت و جلب توجه کند. این مساله را در نظر داشته باشید و از انیمیشن ها به درستی استفاده کنید.
امروزه اغراق و بزرگنمایی های غیر واقعی خیلی خریدار ندارد. در نتیجه نوشته، شعار یا طراحی بنر خود را تا حد امکان معقول، جذاب، رسمی و باوقار طراحی کنید (بنرها و کسب و کارهایی که ماهیت فانتزی دارند از این قاعده پیروی نمی کنند).
رنگ هایی که استفاده می کنید روی ذهن، نظر و عقیده مخاطب اثر می گذارد. در نتیجه علاوه بر اینکه رنگ شما باید هم خانواده رنگ سازمانی برند شما باشد، انتخاب و بهره گیری از رنگ ها باید در راستای پیام بنر شما تهیه شوند.
این مقاله ها را مطالعه نمایید :
چاپ استیکر دیواری و انواع آن
استیکر چیست ؟
جمع بندی نهایی
چاپ کوثر با در اختیار داشتن طراحان متخصص و کارکشته، در طول سالیان فعالیت خود انبوهی از بنر های تبلیغاتی را طراحی کرده و به چاپ رسانده. علاوه بر این، حضور دستگاه های مدرن چاپ بنر این امکان را ایجاد کرده تا کیفیت نهایی محصولات ما، رضایت حداکثری مشتری را برآورده سازد. در صورتی که قصد چاپ بنر دارید و به دنبال یک چاپخانه قابل اتکا هستید، چاپ کوثر انتخابی مناسب خواهد بود، همین امروز با ما تماس بگیرید.
درباره این سایت